Historie slavných automobilů Škoda sahá do konce devatenáctého století, tenkrát ještě fungovala jako Laurin & Klement, od první poloviny dvacátého století se Škodovými závody v Plzni neměla společné jen jméno. Pod názvem Akciová společnost firma přečkala druhou světovou válku, prošla zestátněním a jako Automobilové závody fungovala ještě počátkem devadesátých let, kdy se do jejího názvu opět vrátilo jméno Škoda. Závod je největším producentem aut v České republice a sídlí v Mladé Boleslavi.
škoda vision x.jpg


Asi mezi nejvíce rozšířeným modelem a také nejoblíbenějším, byl vůz zn. Favorit, novinkou u tohoto vozu bylo, že měl přední pohon a motor uložený v přední části, na rozdíl od modelů starších, které měli motor vzadu a kufr vepředu. Možná právě proto ho vídáme ještě i dnes na našich silnicích. Ze západních zemí k nám po revoluci začala proudit vozidla zahraničních značek, vznikla tak důvodná obava, že o české Škodovky nebude už tak velký zájem. Naštěstí se ale objevila Octavia, model ovlivněný německým koncernem Volkswagen. Především velké rodiny měli o toto vozidlo zájem, protože na rozdíl od svých předchůdců mělo velký obsah kufru. Další a další stále modernější modely následovaly a jistě ještě následovat budou.
škoda superb.jpg


To, čím jsou naše vozy charakteristické, je jejich spolehlivost, o tom svědčí i úspěšná účast v různých soutěžích rallye. To, že Škodovka vydrží opravdu hodně, se přesvědčily řady generací před námi a myslím, že na ni můžeme být hrdi i nyní, je to prostě tahoun a také byla a je dosti využívána k převozu těžkých nákladů https://www.baury.cz/osvedcena-skodovka-muze-byt-jeste-uzitecnejsi-kdyz-ji-vybavite-taznym-zarizenim. Tažná zařízení určená pro tento typ vozidel jsou velice pevná a zároveň jejich nasazení není nijak obtížné, příznivá je i jejich cena. Ceny se pohybují od 1 500,- Kč do 9 000,- Kč.


Ve znamení okřídleného šípu
Ohodnoťte příspěvek